Pla
de treball
- Revisió de la descripció del projecte
- Programació del projecte
- Aprofitar altres projectes o programes
- Control de funcionament del projecte
A per feina
Al
llarg de totes les sessions anteriors, hem anat aprenent moltes de
les possibilitats que té l’Scratch i hem resolt tots els reptes
que s’han plantejat. En aquests moments ja sou uns programadors i
unes programadores d’allò més eficients.
Ara revisareu la vostra postal
interactiva amb les diferents possibilitats que ens
ofereix l’Scratch. Primer de tot hem de fer un repàs d’aquesta
descripció per comprovar que ho tenim tot controlat consultant-la al
nostre projecte postal.
Fem-ho pas a pas
Quin és el tema de la nostra postal?
|
Quina història passarà a la nostra postal?
|
Quins personatges apareixen a la nostra postal?
Quin és el paper del personatge 1?
Quin és el paper del personatge 2? (i tots els que apareguin a la postal)
|
Quins moviments hauran de fer els personatges?
Quin moviment farà el personatge 1?
Quin moviment farà el personatge 2? (i tots els que apareguin a la postal)
|
Quin serà el diàleg que tindran entre ells?
|
Quins són els escenaris que apareixen?
Quin és l’escenari 1 i quan apareix?
Quin és l’escenari 2 i quan apareix? (i tots els que apareguin a la postal)
|
Quins efectes aplicarem?
Quins efectes al personatge 1? Quan?
Quins efectes al personatge 2? Quan? (i tots els que apareguin a la postal)
Quins efectes a l’escenari 1? Quan?
Quins efectes a l’escenari 1? Quan? (i tots els que apareguin a la postal)
|
Aprofitem la feina feta
Al
llarg de totes les sessions hem realitzat molts projectes que podem
recuperar per afegir parcialment a la nostra postal. L’Scratch ens
permet copiar parts d’un projecte per aprofitar-les a un altre.
Podem copiar: sons, fons, personatges però també programes.
D’aquesta forma, si hem fet una feina de la que estem especialment
orgullosos i ens ha portat molt de temps, la podem “reutilitzar”
amb facilitat.
Fem-ho pas a pas
- Obrim el projecte on es troba l’element que volem copiar. A la part inferior de la pantalla de l’Scratch hi ha una petita fletxa, cliquem sobre ella i s’obrirà l’espai de la motxilla.
- Ens situem a la part que volem copiar. Pot ser un personatge que hem creat, un escenari, un so, però també algun programa relacionat amb un personatge o amb un escenari
- Amb el ratolí arrosseguem la part que volem aprofitar a la motxilla
- Obrim el projecte on volem fer servir el que hem arrossegat a la motxilla, obrim la motxilla i ho arrosseguem al lloc corresponent. Hem d’estar segur que col·loquem el nou element en el lloc adient
També
podem aprofitar parts d’un projecte dins del mateix projecte
Fem-ho pas a pas
Obrim el projecte i triem el
personatge del qual volem copiar el programa.
Ens col·loquem sobre el programa que
volem copiar, el seleccionem i l’arrosseguem sobre el personatge
que volem que aprofiti el programa
Anem
programant i donant forma
El nostre projecte creix…
Ja
ho tenim tot a punt per començar a programar o bé continuar si hem
anat treballant de forma prèvia. La descripció de la postal que hem
actualitzat a l’inici d’aquesta sessió ens ha de servir per anar
comprovant que seguim la feina de forma correcta. Podem fer-nos una
llista i anar marcant les coses resoltes, repartir-nos les tasques i
planificar-nos. Treballem en equip com treballen els programadors i
programadores, tothom aportem i opinem per anar construint el nostre
projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada