Efectes gràfics del personatges
Pla de treball
- Efectes gràfics dels personatges
- Altres propietats dels personatges
- Dibuix de figures i estampació de personatges
- Nombres aleatoris
- Coordenades de l’escenari
Els personatges també canvien
Mirem
com aprofitar els efectes gràfics aplicats als personatges per
simular accions. Fem clic a cada personatge per veure els diferents
efectes gràfics:
- Obrim l’Scratch i creem un nou projecte anomenat elvostrenom1repte71.
- Fixem-nos que a la categoria Aspecte hi ha més blocs que a la mateixa categoria referida a l’escenari:
- Recordem d’anar a l’ajuda si necessitem fer alguna consulta.
- Importem
els personatges del drac i del mag:
- Programem
el mag per fer desaparèixer el drac:
Programem el drac per desaparèixer amb un efecte gràfic:
Programem l’escenari per fer més espectacular l’encanteri del mag:
REPTE 1
Modifiquem el projecte elvostrenomrepte71 que tenim obert de manera que:
- El drac es vagi fent petit a mesura que va desapareixent
- Combinem dos efectes gràfics del fons mentre el drac va desapareixent
- Eliminem el bloc treu els efectes gràfics al final del programa de l’escenari i el canviem pels blocs que calguin per tal d’anar recuperant l’aspecte inicial del fons a poc a poc
- Afegim una animació al principi on vagin apareixent el mag i el drac
Pista: Caldrà que tinguem en compte els temps de cada
personatge quan hi incorporem la animació inicial. D’altra banda,
quan modifiquem l’aspecte d’un personatge, en algun moment hem de
fer que recuperi el seu aspecte inicial per a una nova possible
execució del programa.
Afegim
més efectes…
Aprofitant
el que hem après fins ara, podem fer que, en aquesta escena que
estem programant, apareguin algunes estrelles mentre s’executa
l’escena principal on el mag fa desaparèixer el drac. Podem fer-ho
de dues formes diferents.
Fem-ho pas a pas
- Importem un nou personatge, l’estrella:
- Modifiquem la mida de l’estrella fins que tingui la que necessitem. Recordem que això ho podem fer amb l’eina Reduir que vam veure a la Sessió 2, tot fent clic repetidament sobre el personatge un cop triada l’eina.
- També podem modificar la mida de l’estrella amb el bloc augmenta la mida de la categoria Aspecte, utilitzant valors negatius:
- El codi quedaria de la següent forma:
- L’altra manera és dibuixar una estrella tal i com vam veure veure a la Sessió 5, tot fent que un personatge les dibuixi
- Creem un personatge qualsevol i l’amaguem, cosa que podem fer des de les propietats del personatge o des del bloc de codi corresponent. Fixem-nos que, encara que el personatge estigui ocult, els dibuixos que faci sí que són visibles
- Programem aquest darrer personatge per tal que dibuixi tres estrelles. Fixem-nos que quan es desplaça als diferents punts on ha de fer el dibuix de l’estrella hem d’haver-li dit puja el llapis:
Seguim
treballant sobre el projecte elvostrenomrepte71 que tenim obert. Afegim un
programa que estampi cinc estrelles i en dibuixi altres cinc en punts
triats de forma aleatòria.
Pista: Per situar un personatge en un punt de l’escenari
utilitzem el bloc ves a, on fem referència a les posicions “x” i
“y”. Per triar aquests punts de forma aleatòria hem d’utilitzar
el bloc corresponent de la categoria Operadors:
Horitzontalment
(les “x”), les estrelles poden aparèixer en qualsevol lloc, per
tant posem des de l’extrem esquerre (x=-240) fins l’extrem dret
(x=240). Verticalment (les “y”), farem que puguin aparèixer
només des de l’extrem superior (y=180) fins allà on hi ha cel
(y=85):
El nostre projecte creix
Ara
els nostres personatges i els nostres escenaris són d’allò més
animats: canvien d’aspecte, apareixen i desapareixen,… Ha arribat
el moment de pensar en les animacions necessàries que ajudin a
desenvolupar la nostra història. A la descripció del nostre
projecte postal indicarem, per a cada personatge i escenari, quins
efectes han de tenir.
Com que som programadors i programadores parlem de…
Aleatori:
tria d’un objecte (un número generalment) segons l’atzar de
forma automàtica.
😍😍😍😍😍😍😍
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada